Випуск журналу: №6 2017р.

PDF-версія

Сергій Федонюк

Підстави менеджменту знань в умовах глобального масового співробітництва

Розглянуто теоретичні основи менеджменту й інженерії знань в умовах масового співробітництва. Розкрито суть масового співробітництва в аспекті системи, що об’єднує учасників соціальної комунікації в інтернеті як експертів і розробників та оферентів продуктів як організаторів залучення інтелектуальних ресурсів. Відображено семіотичні відношення взаємодії в соціальних мережах як домінантному середовищі масової колаборації й наведено функціональну структуру колаборативних багатоекспертних систем, що формуються в умовах масового співробітництва. Наведено підходи й методи менеджменту знань для ефективного використання потенціалу масового співробітництва та показано особливості інженерії знань в експертних системах із масовим співробітництвом, а також приклади успішної реалізації бізнес-проектів, заснованих на інженерії знань в масовому співробітництві.

Ключові слова: масове співробітництво, менеджмент знань, інженерія знань, експертна система.

Джерела та література

  1. Гаврилова Т. А. Базы знаний интеллектуальных систем / Т. А. Гаврилова, В. Ф. Хорошевский. – СПб. : Питер, 2000. – 384 с.
  2. Althoff Klaus-Dieter. Collaborative Multi-Expert-Systems [Electronic resource] / Klaus-Dieter Althoff // DFKI. – 2011. – 39 p. – Access mode : https://www.dfki.de/web/research/publications/renameFileForDownload?filename=2011-collaborative-multi-expert-systems-ukcbr.pdf&file_id=uploads_1868
  3. Benkler Yochai. Coase’s Penguin, or Linux and the Nature of the Firm [Electronic resource] / Yochai Benkler // The Yale Law Journal. – 2002. – Vol. 112. – Р. 369-446. – Access mode : http://www.yalelawjournal.org/article/coases-penguin-or-linux-and-the-nature-of-the-firm
  4. Brisbourne Nic. Mass collaboration – some big changes are underway [Electronic resource] / Nic Brisbourne // The Equity Kicker. – 2007. – Access mode : http://www.theequitykicker.com/2007/08/13/mass-collaborationsome-big-changes-are-underway/
  5. Gross Grant. Election 2004: Howard Dean Profits from Web Campaign [Electronic resource] / Grant Gross // CIO. – 2004. – January 15. – Access mode : http://www.cio.com/article/2439855/internet/election-2004-howard-dean-profits-from-web-campaign.html
  6. Groth Kristina. Using social networks for knowledge management [Electronic resource] / Kristina Groth // Royal Institute of Technology. – Stockholm, 2017. – Access mode : http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.99.4405&rep=rep1&type=pdf
  7. Huang Sheng-Cheng. A Semiotic View of Information: Semiotics as a Foundation of LIS Research in Information Behavior [Electronic resource] / Huang Sheng-Cheng // In 69th Annual Meeting of the American Society for Information Science and Technology (ASIST), Austin (US), 3-8 November 2006 [Conference paper]. – Access mode : http://eprints.rclis.org/8796/
  8. Itami Hiroyuki. Mobilising Invisible Assets / Hiroyuki Itami, Thomas W. Roehl. – Harvard University Press, 1991. – 186 р.
  9. Jensen Klaus Bruhn. The Social Semiotics of Mass Communication / Klaus Bruhn Jensen. – London : SAGE Publications Ltd, 1995. – 240 p.
  10. Teacher Bridge: Knowledge Management in Communities of Practice [Electronic resource] / Kim Kibum, Philip L. Isenhour, John M. Carroll et all. // Virginia Tech. Uploaded. – 2016. – May 31. – Access mode : https://www.researchgate.net/publication/247700533_TeacherBridge_Knowledge_Management_in_Communities_of_Practice
  11. Krowne Aaron. The FUD-based Encyclopedia Dismantling fear, uncertainty, and doubt, aimed at Wikipedia and other free knowledge resources [Electronic resource] / Aaron Krowne // Free Software Magazine. – 2005. – Marz 28. – Access mode : http://www.freesoftwaremagazine/articles/fud_based_encyclopedia/
  12. Krowne Aaron. Authority Models for Collaborative Authoring [Electronic resource] / Aaron Krowne, Anil Bazaz // System Sciences, 2004. Proceedings of the 37th Annual Hawaii International Conference on, January 2004. – Access of mode : https://www.researchgate.net/publication/229051970_The_PlanetMath_Encyclopedia
  13. Lee Jessica. OK Google: ‘The End of Search as We Know It’ [Electronic resource] / Jessica Lee // Search Engine Watch. Incisive Interactive Marketing LLC. Retrieved. – 2013. – May 16. – Access mode : https://searchenginewatch.com/sew/news/2268726/ok-google-the-end-of-search-as-we-know-it
  14. Nonaka Ikujiro. The Knowledge-Creating Company / Ikujiro Nonaka, Hirotaka Takeuchi // How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation. – Wiley, 1995. – 304 р.
  15. Ogawa Susumu & Piller Frank T. Reducing the Risks of New Product Development [Electronic resource] / Susumu Ogawa, Frank T. Piller // MIT Sloan Management Review. – 2006. – January 1. – Access mode : http://sloanreview.mit.edu/article/reducing-the-risks-of-new-product-development/
  16. Olivier Zara. Managing Collective Intelligence, Toward a New Corporate Governance / Zara Olivier // Axiopole Publishing. – 2004. – 90 p.
  17. Stirland Sarah Lai. Propelled by Internet, Barack Obama Wins Presidency [Electronic resource] / Sarah Lai Stirland // Wired. – 2008. – November 4. – Access mode : http://www.wired.com/threatlevel/2008/11/propelled-by-in/comment-page-3/
  18. Sveiby Karl-Erik. Managing Knowhow – Add Value by Valuing Creativity / Karl-Erik Sveiby, Tom Lloyd. – Bloomsbury, 1987. – 208 p.
  19. Tapscott Don. Wikinomics: How Mass Collaboration Changes Everything / Don Tapscott, Anthony D. Williams. – Portfolio, 2010. – 368 p.
  20. Wiig Karl M. Knowledge-Based Systems and Issues of Integration: A Commercial Perspective / Karl M. Wiig // AI & Society. – 1988. – Vol. 2, issue 3. – P. 209-233.