Автономна Республіка Крим як цільова аудиторія впливу російського імперського націоналізму

Випуск журналу: № 11 (336), 2016

PDF-версія: Ротар Наталія 

Автономна Республіка Крим як цільова аудиторія впливу російського імперського націоналізму
Ротар Наталія

У статті визначено особливості Автономної Республіки Крим як цільової аудиторії впливу російського імперського націоналізму. Доведено, що найбільш чутливими до його ідеологем були етнічна самоідентифікація, сприйняття та оцінка статусу АРК як частини України, регіональна самоідентифікація, у якій відбулося накладання регіонального та етнічного вимірів соціальної ідентичності. Установлено, що попри те, що у період 1991–2014 рр. частка населення Криму, яка вважала, що він повинен бути автономною республікою (областю) в складі України, збільшувалася, майже половина кримчан була переконана в потребіі приєднання півострова до Росії. Саме ця частина населення Криму стала тією цільовою аудиторією російського імперського націоналізму, яка не тільки виступала в ролі реципієнта інформації, а й активними діями сприяла поширенню ідеї виходу Криму зі складу України для приєднання до РФ. Обґрунтовано, що формування й актуалізація певних характеристик кримської спільноти, які згодом були використані російським імперським націоналізмом у реалізації своїх геополітичних стратегій, відбувалося під впливом розгортання дискурсу «повернення Криму» в російській політиці.                                                                        Ключові слова: Автономна Республіка Крим, російський імперський націоналізм, цільова аудиторія полі- тичного впливу, ідентичність, регіональна самоідентифікація.

Ротар Наталья. Автономная Республика Крым как целевая аудитория влияния российского импер- ского национализма. В статье определены особенности Автономной Республики Крым как целевой аудитории влияния российского имперского национализма. Доказано, что наиболее чувствительными к его идеологемам были этническая самоидентификация, восприятие и оценка статуса АРК как части Украины, региональная самоидентификация, в которой произошло наложение регионального и этнического измерений социальной идентичности. Установлено, что, несмотря на то, что в период 1991–2014 гг. часть населения, которая считала, что Крым должен быть автономной республикой (областью) в составе Украины, увеличи- валась, почти половина крымчан была убеждена в необходимости присоединения полуострова к России. Именно эта часть населения стала той целевой аудиторией российского имперского национализма, которая не только выступала в роли реципиента информации, но и активными действиями способствовала распростра- нению идеи выхода Крыма из состава Украины с целью присоединения к РФ. Обосновано, что формирование и актуализация определенных характеристик крымского сообщества, которые впоследствии были использо- ваны российским имперским национализмом в реализации своих геополитических стратегий, происходило под влиянием развертывания дискурса «возвращения Крыма» в российской политике.                                                                                                                                               Ключевые слова: Автономная Республика Крым, российский имперский национализм, целевая аудито- рия политического влияния, идентичность, региональная самоидентификация.

Rotar Nataliya. Autonomous Republic of Crimea as the Target Audience is the Influence of the Russian Imperial Nationalism. The article defines the features of the Autonomous Republic of Crimea as a target audience of the influence of the Russian imperial nationalism. It is proved that the most sensitive to its ideologies were ethnic identity, perception and assessment of the status of Crimea as part of Ukraine, a regional identity which was the imposition of regional and ethnic dimensions of social identity. It is found that despite the fact that in the period 1991– 2014 the proportion of people who thought that it should be an autonomous republic (region), a part of Ukraine, has increased, almost half of the Crimean people were convinced of the necessity of joining the peninsula to Russia. It is this part of the population became the target audience of the Russian imperial nationalism, which is not only acted as the information of the recipient, but also active actions contributed to the spread ideas of Crimea exit from Ukraine to accede to the Russian Federation. It is proved that the formation and updating of certain characteristics of the Crimean community, which were later used by Russian imperial nationalism in the implementation of their geopolitical strategy, was influenced by the deployment of «the return of the Crimea» discourse in Russian politics.                                                                            Key words: Autonomous Republic of Crimea, the Russian imperial nationalism, the target audience of political influence, identity, regional identity.