Медіаційна функція ІКТ для соціальної активності та формування громадської думки

Випуск журналу: № 11 (336), 2016

PDF-версія: Митко Антоніна

Медіаційна функція ІКТ для соціальної активності та формування громадської думки
Митко Антоніна

У статті йдеться про проблему впливу ЗМІ на формування громадської думки та сприяння соціальній активності. Досліджено роль нових інтелектуальних рухів, таких як хакерської субкультури і хактівізма, медіа-активності. Підтверджено ідею, що завжди є зовнішній прояв активності засобів масової інформації, що приводить до активної громадянської позиції. Тому ми не можемо говорити про прояв громадської думки, просто спосте- рігаючи за реакцією громадськості на важливі політичні події в інтернет-комунікаціях. Вивчено роль у політичному процесі нового явища – клінтивізму. Процес формування нових еліт – нетократії й інфократії під впливом зростаючої ролі інформаційних та комунікаційних технологій.                                                                                                                                                 Ключові слова: громадська думка, засоби масової інформації, кліктивізм, хактівізм, комунікації, медіа- діяльність, нова еліта.

Мытко Антонина. Функция посредничества ИКТ для социальной активности и общественного мнения. В статье идет рочь о проблеме влияния СМИ на формирование общественного мнения и содействия социальной активности. Роль новых интеллектуальных движений, таких как хакерская субкультура и хакти- визм, медиа-активность. Подтверждается идея, что всегда есть внешнее проявление активности средств массовой информации, что приводит к активной гражданской позиции. Поэтому мы не можем говорить о проявлении общественного мнения, просто наблюдая реакцию общественности на важные политические события в интернет- коммуникациях. Определяется роль для политического процесса нового явления – кликтивизма. Процесс форми- рования новых элит – нетократии и инфоратиии – происходит под влиянием растущей роли информационных и коммуникационных технологий.                                   Ключевые слова: общественное мнение, средства массовой информации, клинктивизм, хактивизм, коммуникации, медиа-деятельность, новая элита.

Mytko Antonina. Mediation Function ICTs for Social Activism and Public Opinion. The article is about the problem of media influence on the formation of public opinion and promote social activity. The role of new intellectual movements such as hacker subculture and hacktivism, media-activism. Confirmed the idea that there is always outward manifestation media activity leads to active citizenship. Therefore we cannot talk about the manifestation of public opinion just watching public reaction to important political events in Internet communications. The role for the political process a new phenomenon – kliktvizm. The process of formation of new elites – netocracy and infocracy – influenced by the growing role of information and communication technologies.                                             Key words: public opinion, media, kliktvizm, hacktivism, communications, media activism, the new elite.